11 december 2017

Jag vill att vi vågar

Allmänt

(null)

Jag vill vakna utvilad av att du luktar mig i nacken och smeker min axel.
Jag vill vakna av barnens stök i köket och fniss i glädje.
Jag vill vakna av din förnöjsamma sång i duschen
Jag vill vakna av en pirrande känsla av äventyr och nyfikenhet i de oskuldsfulla och oupptäckta
Jag vill vakna i kärlek, i doften av omtänksamhet, i ljudet av lycka, i känslan av att livet är en värdefull skatt i nära och käras gemenskap 

Jag vill dricka färskpressad juice till frukost
Äta ny värpta ägg från lyckliga hönor
Gå en lång promenad och vila när benen blir trötta 
Ta en ridtur på glada hästar, galoppera över öppna fält och lunka i tät granskog
samtidigt planera dagens middag 
Jag vill fönstershoppa och hålla din hand
Jag vill yoga i skuggan och känna ryggraden pulsera, sjunga och andas i takt i gemenskap och tydligt delade energier fyller mig med fantastisk energi.
En massage av starka armar som får mig att känna mig mjuk och fluffig.
Jag vill meditera i ensamhet för styrka och kraft.
Jag vill jogga tidiga mornar innan daggen försvunnit och resten av världen vaknat
För smärtfritt liv i lycka och rikedom

Jag vill ha sand mellan tårna, asfalt under klackarna, gå i gräset och dansa under bar himmel. Jag vill fylla mig med musik och rytm så mitt hjärta slår dubbla slag på samma sätt som när jag ser dig och de fylls med villkorslös kärlek. Kärleken vi dränker våra barn med i den lycka vi känner att dom är en del av oss, den flödar när vi alla är samlade och lagar mat tillsammans, latar oss, dansar, solar, simmar och sjunger tillsammans. Sann harmoni. Kärleken är

Jag vill planera middag med vänner, jag vill äta spontana middagar med vänner. Jag vill dansa och festa resa och utvecklas.
Jag vill veta vad du tycker jag är fin i, jag vill göra mig överraskande vacker eller go all in vacker och naturlig jag vill se åtrån i dina ögon oavsett vilken väg jag valt. Jag vill promenera hem och skratta åt din svartsjuka när servitören tittat på mig lite för länge, jag vill skratta med dig åt kvällens iakttagelser 
Och skämt. Jag vill andas in månens ljus och lyssna till de du vill dela.
Jag vill överraskas av din uppmärksamhet, njuta av din närvaro och leva med din medvetenhet

Jag vill gräva djupare inom mig själv, öppna upp för livskraften i mitt inre, låta rädslorna blottas och kärleken vinna. Våga ge föreningen av kropp själ och sinne dess fulla potential. Balansen finner kraften i de manifesterade och jordade likväl i de omanifesterade andliga allt får lika mycket plats när självkärlek och utveckling i energin för själsligt växande. Min själ dansar i dess fantastiska boning. Jag är min kropp jag är min själ allt i kärlek inre frid och harmoni, glädje och tacksamhet.

Jag vill bada med dig i ljuset av stearinljus, jag vill älska med dig öppen, jag vill somna i dina armar och vakna av ditt andetag.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress